Київське обласне та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства
Гарячі лінії
Держлісагентство
Київське обласне та по м. Києву управління ЛМГ

Лісгоспи Львівщини подали позов до суду на Закарпатську митницю

У зв’язку з зупинкою вагонів з деревиною на пунктах перетину державного кордону у Закарпатті, вісім державних лісогосподарських підприємств Львівщини подали адміністративний позов на Закарпатську митницю ДФС до Львівського окружного адміністративного суду.

Позивачі просять суд визнати протиправною бездіяльність Закарпатської митниці ДФС та зобов’язати її завершити митні формальності щодо пропуску через митний кордон України залізничних вагонів з деревиною.

У позовній заяві йдеться про те, що з незрозумілих причин та без жодних пояснень Закарпатської митниці ДФС 24 вагони зі Львівщини, які відправлялись на адресу замовників, затримані на станціях Чоп та Ужгород.
Також зазначається, що відповідно до митного законодавства України граничний термін перебування товарів, транспортних засобів комерційного призначення у пунктах пропуску через державний кордон України не повинен перевищувати 30 днів з моменту прибуття у пункт пропуску через державний кордон України для здійснення митних процедур. Проте, ці вагони без жодних пояснень, будь-яких обґрунтованих підстав перебувають в зоні митного контролю Закарпатської митниці ДФС понад 60 днів.

Закарпатська митниця ДФС, керуючись розпорядженням голови Закарпатської ОДА, всупереч діючим в Україні стандартам та Українській класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності щодо визначення розмірних характеристик дров своїми діями завдала значних збитків лісовим господарствам, що може призвести до відмови європейських замовників від деревини з України.

Зазначимо, що у лісогосподарській діяльності позивачі керуються законодавством України і на експорт відвантажують лише дров’яну деревину, що відповідає коду товару 4401.

Окрім того, як йдеться у позові, Закарпатська митниця ДФС почала проводити зважування деревини з метою встановлення невідповідності фактичної ваги товару зазначеній в товаросупровідних документах.

Однак, слід зауважити, що відвантаження паливної деревини здійснюється в щільних метрах кубічних, а не в тоннах, про що відповідно вказано і у вантажно-митних деклараціях.

Також варто зазначити, що деревина вже більше 60 днів знаходиться в напіврозвантажених вагонах при середній температурі повітря +25º С під відкритим небом, внаслідок чого деревина всохла, а її вага зменшилась.

Лісогосподарські підприємства Львівщини зазначають, що Закарпатська митниця ДФС без достатніх правових підстав та всупереч вимог чинного законодавства утримує вантажі понад 30 днів.

Прес-служба Держлісагентства