Київське обласне та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства
Гарячі лінії
Держлісагентство
Київське обласне та по м. Києву управління ЛМГ

У Київському обласному та по м. Києву управлінні лісового та мисливського господарства відбулася колегія.

06 грудня 2018 року під головуванням начальника Київського обласного та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства (далі – Управління) Олексія Бойка, першого заступника начальника Управління Руслана Гузенка, заступника чальника Управління Тараса Васьківа, заступника начальника Управління Олександра Цюцюри та за участю  голови Київської обласної організації профспілки працівників лісового господарства Лариси Дегтяр, голови Громадської ради при Управлінні Олега Берегового та керівників підпорядкованих Управлінню підприємств відбулася колегія.

Маліновська Ауріка, головний спеціаліст-юрисконсульт управління ознайомила присутніх  з протокольним рішенням засідання колегії Державного агентства лісових ресурсів України, що відбулася 29 листопада 2018 року та доповіла про стан роботи з правового забезпечення.

 

У відповідності до п.2 Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, юридичні служби утворено на 14 підприємствах, на 10 підприємствах юридичні послуги надаються згідно укладених договорів з юридичними компаніями та адвокатськими об’єднаннями.

Враховуючи те, що з 01.01.2019 року представництво в судах всіх інстанцій може здійснювати виключно прокурорами та адвокатами, юрисконсульти трьох підприємств управління перебувають в процесі отримання статусу адвокатів, посвідчення адвоката вже мають юрисконсульти чотирьох підприємств.

Повідомила про те, що станом на 01.12.2018 в провадженні судів всіх усіх інстанцій знаходиться 195 судових справ, з них: 141 судова справа (73% від загальної кількості судових проваджень) щодо повернення земельних ділянок з чужого незаконного володіння  загальною площею 11001,9 га.

Загалом, за результатами позовної роботи, проведеної  протягом 2018 р. по управлінню задоволено 27 позовів, в т.ч. 22 позови щодо повернення земельних ділянок до державної власності загальною площею 122,82 га.

Ознайомила присутніх зі станом роботи з дебіторами та  обсягами дебіторської заборгованості за термінами утворення, а також,  наявною простроченою та списаною дебіторською заборгованістю.

Згідно затвердженого плану у 2018 році проведено 4 перевірки стану правової роботи підвідомчих підприємств, протягом року проведено дві виробничі наради з правових питань.

Звернула увагу керівників підприємств на виконання вимог наказів Держлісагентства від 16.11.2018 року № 968 та Управління від 23.11.2018 року № 105 «Про затвердження плану заходів з проведення у 2018 році Всеукраїнського тижня права», у відповідності до яких у період з 10-14.12.2018 по всіх підприємствах мають бути проведені заходи з питань реалізації і захисту прав людини.

По кожному з висвітлених питань прийняті відповідні протокольні рішення.

Про перехід на національні стандарти якості деревини, гармонізовані з європейськими, доповідав завідувач сектору лісових ресурсів Дмитро Левкович.

Він наголосив, що лісовій громаді держави та господарюючим структурам, які використовують у виробництві деревину, починаючи з 1 січня 2019 року, необхідно буде користуватися національними стандартами, гармонізованими з європейськими, в яких суттєво змінені підходи до визначення розмірно-якісних характеристик в лісоматеріалах.

Якщо зараз деревина в Україні розподіляється на три сорти (І, ІІ, ІІІ) та має низку сортиментів (призначення), то з 2019 року буде розподілятися на чотири класи якості (A, B, C, D), як і в європейських країнах.

Нові національні стандарти, гармонізовані з європейськими, розроблялися Технічним комітетом України зі стандартизації лісових ресурсів ТК 18 «Лісові ресурси» та затверджувалися ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості».

Зокрема, розроблено та затверджено вісім стандартів (ДСТУ EN) класифікації за якістю для хвойних і листяних лісоматеріалів (ялина і ялиця; сосна; модрина та тис; дуб і бук; тополя; ясен, клен та явір), а також класифікації за розмірами для листяних та хвойних порід.

Наразі розробляються, уточнюються та затверджуються ще п’ять стандартів та дев’ять Технічних умов.

Серед основних принципів класифікації за європейською системою стандартизації відзначено наступне:

– у європейській системі стандартизації лісоматеріалів круглих прийнято 10 груп діаметрів, а не звичні для нас 3-и групи;

– групи діаметрів враховують лише обмір колод за серединним діаметром в корі чи без кори (за домовленістю зі споживачем);

– принцип класифікації за європейською системою стандартизації лісоматеріалів круглих не базується на призначенні сортиментів, а в основі його – показники розміру та якості колод; більший діаметр і мінімальний вміст вад деревини за встановленого приросту – вищий клас якості;

– до класу якості А прийнято відносити лісоматеріали найвищого класу якості, які у більшості походять з нижньої частини колоди, із чистою деревиною або з незначними вадами, які не обмежують її використання;

– до класу якості В прийнято відносити лісоматеріали середнього класу якості, без особливих вимог до чистої деревини та сучками у межах середнього значення для кожної породи;

– до класу якості С прийнято відносити лісоматеріали нижче середнього класу якості, в яких дозволяються ті вади, які не значно знижують природні властивості деревини, як матеріалу;

– до класу якості D має бути віднесено лісоматеріали, що не задовольняють жодному з класів якості А, B, C, але з яких ще може бути отримано пиломатеріали для подальшого використання;

– всі інші лісоматеріали круглі, з яких неможливе отримання пиломатеріалів для загального використання, мають бути класифіковані, як:

а) деревина дров’яна для промислового використання, довжиною 2,0-4,0 метри (виробництва трісок технологічних чи паливного призначення, розколювання на паливну деревину тощо);

б) деревина дров’яна для непромислового використання, довжиною до 2,0 метрів (може бути реалізована фізичним і юридичним особам як паливо).

Перехід на національні стандарти, гармонізовані з європейськими, передбачено постановою Уряду «Про затвердження Програми діяльності Кабінету Міністрів України» від 09.12.2014 року №695 та у відповідності до наказу державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 14.12.2015 року №184.